Projecte educatiu

Som Escola vol construir un projecte educatiu comptant amb la implicació de tota la comunitat escolar. En els pròxims cursos anirem teixint un model educatiu més participatiu i obert, en contacte directe amb l’entorn i apostant per les experiències pràctiques directes.

El centre ja s’implica en el barri: pertany a la Taula de Solidaritat del barri d’Olivereta des d’on col·labora i treballa amb diferents organitzacions del barri com AVAF, L’Associació de veïns, Candombé, Projecte Yedra, CEAR i el Casal Popular Francisco Santa Catalina.

Infantil - EmocionesEn infantil hem implantat ja els racons i el treball per projectes i ambients i estem creant un nou marc per a la iniciació en la lectoescriptura que respecte el desenvolupament de cada xiquet. En primària ja estem substituint llibres de text per materials propis i reduint el nombre de deures mentre tanquem el debat sobre la idoneïtat de la seua obligatorietat. Treballem mitjançant aprenentatge basat en projectes i també utilitzem tècniques d’aprenentatge cooperatiu.

Rebutgem el càstig com a instrument per a millorar l’atenció a l’aula o la convivència.

Hem introduït les tertúlies literàries dialògiques en alguns cursos de primària i en tota l’ESO.

En Secundària s’usen tècniques d’aprenentatge cooperatiu, tutories entre iguals i experiències directes de manera habitual i es realitzen projectes d’aprenentatge-servei, així com activitats on l’alumnat és el protagonista. Entre elles destaca la Jornada de Ciències Socials en L’ Octubre Centre de Cultura Contemporàniaon un fil conductor, que varia cada any, reuneix experts i a testimonis de la història. El matí finalitza amb una taula redona amb diputats i regidors dels partits polítics. Les dones en la República, la guerra civil i la postguerra, l’Economia del bé comú o els camps de concentració del nazisme han sigut alguns dels temes tractats en passades edicions.

El festival de cinema converteix el col·legi durant dos dies en un centre per a la trobada amb directors i tècnics on col·labora i participa tot l’alumnat.

En 2015 el centre ha participat per primera vegada en el programa d’Educació Financera organitzat pel Banc d’Espanya.Gràcies al premi al projecte “Menja’t el dia, menja’t el món”, premiat per la fundació Jaume Casademont, oferim desdejuni tots els dies a l’alumnat de secundària abans de les classes.

Les olimpíades esportives formen part de les nostres activitats anuals: dues vegades a l’any els alumnes de primària, d’una banda, i els de secundària, per un altre, es traslladen a les instal·lacions esportives de la Petxina per a participar en diferents disciplines esportives per equips.

Proyecto educativo

Des de les matèries de plàstica i tecnologia treballem el reciclatge i reutilització de materials fomentant el respecte mediambiental i valors no consumistes. Apreciem la creativitat com a element indispensable per a la resolució de problemes futurs.

El nostre col·legi és divers perquè la societat ho és i perquè cada xiquet i xiqueta i cada adolescent és un ésser humà únic i diferent de la resta. Comptem amb alumnat de més de 25 nacionalitats, que viu en diferents zones de València i de Mislata. Ens considerem uns privilegiats per poder comptar amb un ambient internacional. La diversitat és una cosa molt enriquidora del que estem orgullosos. Comptem amb aula d’acolliment per a aquell alumnat que arriba al nostre col·legi sense coneixement de les llengües oficials.

Per a aconseguir donar el suport necessari a l’alumnat amb alguna dificultat en l’aprenentatge ens preocupem per reforçar en grups reduïts o individualment les matèries instrumentals així com la compensació educativa necessària per a aconseguir els objectius de cada etapa.

Des de les tutories es treballa l’ajuda mútua a l’aula. Les tutores i tutors s’impliquen en la cohesió del grup i en la consecució d’hàbits i tècniques d’estudi. Li donem gran importància a la motivació i valorem la confiança que l’alumne i la seua família deposita en nosaltres.

ESO - Cine

Formen part dels nostres instruments d’avaluació les rúbriques, les taules d’autoavaluació, els portfolis i les fulles per als treballs de recerca. Preparem a l’alumnat perquè continue els seus estudis mitjans i superiors una vegada abandonen l’ensenyament obligatori però també posem en valor els procediments i les competències que adquireixen mitjançant una avaluació menys numèrica i on els xiquets, xiquetes i adolescents puguen participar i millorar.

Sabem de la importància d’adaptar-nos a cada alumne, a cada forma d’aprenentatge, i creiem que des de l’afecte i l’autoexigència s’aconsegueixen grans metes. Per tot això continuem formant-nos, buscant innovar i compartir amb tota la comunitat educativa una forma integradora i alegre d’entendre l’ensenyament.

DOCUMENTS D’INTERÉS